Koła olimpijskie




  1. Zadanie olimpijskie.
  2. Inne zadania z wykorzystaniem figur

Zadanie domowe >>>
Żółwik     

Ad 1. Zadanie olimpijskie wypada rozwiązać na medal. Procedurę rysującą okrąg o zadanym promieniu można wykorzystać do opracowania programu rysującego koła olimpijskie.

Ćwiczenie 1 Koła olimpijskie.
  • Otwórz plik Okrąg.lgp.
  • Na bazie procedury OKRĄG :promień opracuj procedurę KOŁA :r. Wykorzystaj fakt, że podprocedura jest powtarzana.
  • Jeśli dasz radę, zrób drugą wersję KOŁA2 :r, w której dobierz kolory kół zgodnie z symboliką olimpijską.
  • Zapisz zmiany w pliku.

Ad 2. Pochwal się swoim programem - przedstaw klasie własne zadanie opracowane w domu. Jeśli inni nie dadzą rady go rozwiązać, naucz ich. Przedtem jednak zweryfikuj je w logo.

Ćwiczenie 2. Zapisz rozwiązanie zadania z wzorem.
  • W nowym pliku wpisz procedurę(y) niezbędne do realizacji wzoru rysującego spiralny ornament.
  • Przetestuj i zapisz na dysku.
  • Omów zadanie, a w razie konieczności pokieruj rozwiązaniem.

Zadanie domowe


<<< do góry
  1. Dawno temu przygotowany został w zeszycie projekt kształtu żółwia w różnych fazach. Przygotuj plan animacji, w której mógłby zostać wykorzystany. Zapisz go w punktach.





Logo od początku | Żółw rysuje | Logo to język
Mądre rysunki | Żółw zmienia postać | Pogram w programie
Programujemy dom | Spirale i plastry | Okrągłe problemy
Zadania z figurami | Figury opisane | Koła olimpijskie
Drzewo binarne | Własny program



Dodatki